Informatie
Het Odensehuis is een inloop,-informatie-, en
ontmoetingscentrum voor mensen met (beginnende) dementie of geheugenklachten, mantelzorgers en hun familie en vrienden. Iedereen is welkom.
Openingstijden Odensehuis Gorinchem: maandag & donderdag 10:00 uur tot 15:00 uur.
U kunt binnenlopen voor informatie, een praatje, een kop koffie of thee, mee te lunchen of om deel te nemen aan een activiteit. Het Odensehuis is van en voor de mensen die er komen. Iedereen heeft talenten.
Met elkaar maken we het Odensehuis. In het Odensehuis staat
kwaliteit van leven centraal. Als u mee wilt doen, bent u van harte welkom.
Onze locatie is: Boerenstraat 5, 4201 GA Gorinchem
Wilt u ons Odensehuis bezoeken en is vervoer een probleem, kijk dan naar de opties van Automaatje. Zie de volgende link voor meer info: https://www.klussendienstgorinchem.nl/anwb-automaatje/
Actueel
Let op:
In juli zijn wij alle maandagen open maar donderdag 02, 09 & 16 juli zijn wij gesloten.
Vandaag, donderdag 25 juni 2026, was het weer gezellig in het Odensehuis Gorinchem.
Ondanks de warmte trotseerden onze bezoekers de hoge temperaturen buiten om samen naar het Odensehuis te komen. Dat waarderen we enorm, en het maakte het extra fijn om weer met elkaar een mooie dag te beleven.
De dames waren heerlijk creatief bezig. Onze bezoekers genoten van het borduren, soms met een beetje hulp, maar vooral met veel enthousiasme en mooie resultaten. Ook de legpuzzel kreeg weer de nodige aandacht en groeide stukje voor stukje verder.
Na het borduren ontstond spontaan de wens om een potje te dammen. De heren stonden het dambord met alle liefde af, terwijl zij zich ondertussen prima vermaakten met gesprekken en gezellig samenzijn.
Na de lunch verruilden we het gebruikelijke stukje fruit voor een verkoelend ijsje. Dat viel bij iedereen goed in de smaak! Daarna vulde het Odensehuis zich met muziek. Er werd meegezongen, gelachen en zelfs een beetje gedirigeerd. “Niet te hoog inzetten!” en “De zinnen aan elkaar verbinden!” waren aanwijzingen die voor veel hilariteit zorgden.
Het was zo’n dag waarop niets bijzonders hoeft te gebeuren om het toch bijzonder te maken. Samen creatief bezig zijn, muziek maken, lachen en genieten van elkaars gezelschap. Kortom: een fijne dag samen!
